:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

SIAPA DITUDUH BINATANG ? SULTAN ?
Selasa, Mac 25, 2008

Siapa dituduh binatang? Sultan?

Kuala Terengganu, 24 Mac - Buletin Online menerima hantaran e-mel minta di jelaskan berkaitan perbuatan penyokong Idris dalam himpunan haram menyokong beliau yang mengangkat Sepanduk itu tertulis "Kami nak Idris, natang".

Isu tulisan diatas sepanduk yang diangkat di perkarangan kediaman rasmi Menteri Besar Terengganu menjadi panas apabila ia disiarkan oleh beberapa stesen TV tempatan.

Harakahdaily melaporkan kenyataan Tuan Hj Mahfuz Omar, Ketua Penerangan PAS Pusat, yang menyifatkan perbuatan itu lebih buruk dari kebiadaban dan sifat kurang ajar
Beliau mendesak Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu menjelaskan siapakah yang dimaksudkan binatang dalam sepanduk yang diangkat oleh penyokong-penyokong Idris Jusoh kelmarin.

"Siapa dituduh binatang? Sultan (Terengganu)?" tanya beliau.

"Tunjuk perasaan itu menyokong Idris. Idris adalah kehendak PM (untuk menjadi MB). TPM pula hanya ikut sahaja kehendak PM sebab beliau kini didakwa terlalu takut kepada PM.

"Sebab itulah saya diberitahu sudah bertebaran SMS di sana sini yang menuduh PM, TPM, Idris serta 23 Adun tersebut yang 'buat' sepanduk itu," kata beliau.

Sehubungan dengan itu satu laporan polis akan di buat oleh Angkatan Muda Keadilan(AMK) Negeri Terengganu berkaitan perkara diatas.

Tinjauan sebuah akhbar perdana di sekitar Kuala Terengganu mendapati, rakyat berpendapat, keputusan yang dibuat oleh MPPR perlu diterima bagi mengelak dituduh menderhaka kepada istana.

"Kita sebagai rakyat Terengganu perlu menerima keputusan yang dibuat oleh MPPR kerana jika tidak ikut, kita seperti menderhaka kepada sultan," akhbar itu memetik seorang peniaga buah, Zainal Abidin, sebagai berkata.
posted by Abu Mus'ab @ 11:01 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::