:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

AKIBAT KESALAHAN DIRI SENDIRI
Selasa, Oktober 21, 2008

ALLAH S.W.T. MENOLAK 1 DOA DARI 3 DOA RASULULLAH S.A.W


'Amir bin Said dari bapanya berkata bahwa : "Satu hari Rasulullah S.A.W telah datang dari daerah berbukit. Apabila Rasulullah S.A.W sampai di masjid Bani Mu'awiyah lalu beliau masuk ke dalam masjid dan menunaikan solat dua rakaat. Maka kami pun turut solat bersama dengan Rasulullah S.A.W.

Kemudian Rasulullah S.A.W berdoa dengan doa yang agak panjang kepada Allah S.W.T. Setelah selesai beliau berdoa maka Rasulullah S.A.W pun berpaling kepada kami lalu bersabda yang bermaksud : "Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T tiga perkara, dalam tiga perkara itu cuma dia memperkenankan dua perkara saja dan satu lagi ditolak.

1. Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya ia tidak membinasakan umatku dengan musim susah yang berpanjangan. Permohonanku ini diperkenankan oleh Allah S.W.T.

2. Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya umatku ini jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam (seperti banjir besar yang telah melanda umat Nabi Nuh s.a). Permohonanku ini telah diperkenankan oleh Allah S.W.T.

3. Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya umatku tidak dibinasakan kerana pergaduhan sesama mereka (peperangan, pergaduhan antara sesama Islam). Tetapi permohonanku telah tidak diperkenankan (telah ditolak) ."


Apa yang kita lihat hari ini ialah negara-negara Islam sendiri bergaduh antara satu sama lain, hari ini orang Islam bergaduh sesama sendiri, orang kafir menepuk tangan dari belakang, apakah ini cantik kita melihatnya ?

Jika kita merujuk kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah Nabi SAW, dalam Quran menyebut yang bermaksud: "Katakanlah, setiap apa yang berlaku disebabkan dirimu sendiri ". Kemudian dalam Hadis, Nabi SAW menyebut yang bermaksud: "Ratakanlah/ perbetulkanlah/ Luruskanlah saf sembahyangmu, jika tidak, nescaya Allah taala akan memisahkan hati-hati kamu semua".

Daripada panduan di atas, jelaslah apa yang berlaku sekarang ini adalah puncanya kerana kebanyakkan orang Islam sekarang ini hidup dalam keadaan tidak menjadikan Quran dan Sunnah sebagai panduan.

Kalau betullah kerajaan Malaysia sekarang ini mengishytiharkan negara ini Negara Islam, kenapa tiada satu channel pun dalam television mengadakan " Kempen Mari Solat "?. Mana ada " Kempen Mari Menutup Aurat " ?. Ini adalah asas.

Tidak hairanlah sekarang ini, Malaysia dilanda pelbagai masalah, yang besarnya sekarang ini, masalah perebutan kuasa dalam UMNO. Ini kerana pemerintahan Malaysia sekarang ini tidak menjadikan al-Quran dan as-Sunnah sebagai dasar utama dalam pemerintahannya.

Akhirnya, saya menyeru kepada muslimin/ muslimat sekalian, terutama kepada pemimpin negara dan negeri, kembalilah kepada Quran dan Sunnah SAW. Setiap kepimpinan akan ditanya. Dan kita semua pasti inginkan kebahagian di dunia dan akhirat...Insaflah...

Wassalam...
posted by Abu Mus'ab @ 11:05 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::