:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

SEBAGAI RENUNGAN
Isnin, Oktober 13, 2008

Mari Berfikir

Salam kepada semua muslimin, muslimat dan semua pembaca-pembaca yang dirahmati Allah taala selalu.

Alhamdulillah, kita sekarang telah berada di dalam hari yang 13 dalam bulan Syawal, bulan Kemenangan kepada umat Islam yang telah dapat menghabiskan puasa 30 hari di bulan Ramadhan yang lalu.

Apa yang nak difikirkan bersama dalam sejenak pemikiran kita, sambil-sambil menelan lamb steak, atau roti bakar, iaitulah adakah kita layak untuk meraikan kemenangan dalam bulan Syawal ini? Adakah kita telah menghabiskan satu tuntutan khusus dalam bulan ini iaitulah Puasa 6 hari dalam bulan Syawal? Adakah isteri-isteri kita menutup auratnya dengan mengikut pandangan Islam yang diajar oleh Baginda Nabi Muhammad SAW? Adakah JIHAD kita selaku para pendokong Islam semakin mantap atau sebaliknya? Adakah ILMU kita semakin meningkat atau apa?

Jadi, persoalan di atas sama-samalah kita menjawab dengan hati yang terbuka, tidak mengikut orang, atau menjawab dengan jelmakan ia ke dalam bentuk perilaku kita. Ini yang sebaiknya.

Akhirnya, marilah kita sama-sama bermuhasabah, masa masih ada, umur masih ada, nyawa masih ada, harta masih ada, yang ada sekarang pada diri kita masih ada, BUATLAH perubahan. InsyaAllah sama-sama kita berdoa kepada Allah mudahan kita diselamatkan oleh Nya dari segala musibah di dunia dan akhirat dan seterunya dipermudahkan segala urusan dalam mencari keredhaanNya di akhirat nanti.

Fasiiruu 'ala Barakatillah...Wassalam.


Abu Mus'ab
mohdazizulhisham@yahoo.com.my
posted by Abu Mus'ab @ 3:43 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::