:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

APA SUMBANGAN KITA ?
Jumaat, Disember 19, 2008

Apa Sumbangan Kita ?

Sekarang kita semua berada dalam arena Jihad Fi Sabilillah. Pilihanraya Kecil di Parlimen Kuala Terengganu bakal menyaksikan pelbagai polimik dan bakal memberikan kita peluang untuk menambah baik amalan kita terutama dalam bentuk Jihad.

Kewajipan kita sekarang adalah memastikan agar kerusi Parlimen ini berada di bawah kekuasaan PAS. Walaupun pada hakikatnya Kemenangan dan Kekalahan adalah urusan Allah taala. Tetapi kita selaku hambaNya, lebih-lebih lagi selaku pendokong Islam, yang telah ditarbiyah dengan pelbagai modul sistem pentarbiyahan sama macam orang terdahulu, maka sewajibnya kita berjuang habis-habisan.

Jihad banyak seginya. Bagi mereka yang tidak mampu mengorbankan diri dan masanya untuk berada di medan tersebut, maka harta bendanya menjadi tukaran. Tetapi alangkah baiknya jika kita sama-sama berada di sana. Biar musuh gerun dengan sebabnya ramainya penyokong dan pendokong Islam. Gerun dengan sebab dekatnya hubungan kita dengan Allah taala.

Ingatlah, Allah taala di akhirat kelak, tidak bertanya kepada kita Menang atau Kalah? Yang ditanya adalah Apakah Sumbangan Kita terhadap AgamaNya?

Jadi, sama-samalah kita ambil peluang dengan kesempatan yang ada sekarang dengan perbanyakkan doa kepada Allah taala, kerja yang sistematik, patuh dan wala'nya kita kepada arahan kepimpinan kita dan tsabatnya perjuangan kita terhadap perjuangan Islam yang Mulia ini.

Takbir ! Takbir ! Takbir !
posted by Abu Mus'ab @ 10:42 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::