:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

JAGA MARUAH DIRI ANDA
Sabtu, Februari 21, 2009

Jaga Maruah Diri Anda


Bagi manusia yang berakal, semestinya melihat fenomena yang berlaku sekarang macam pening-pening lalat. Apa tidaknya, media yang ada sekarang ini memang nampak melampau. Ialah kan, mereka ni penakut dengan UMNO.

UMNO pula, kerana terlampau takut kepada Pakatan Rakyat, sekarang ni UMNO sanggup mengheret istana ke kancah politik demi kepentingan politik mereka. Memang UMNO ni PENAKUT. Kalau betul UMNO ni betul, benar, adil, bagus, baik, mesra rakyat, kenapa mesti melibatkan Istana dalam berhadapan dengan Pakatan Rakyat. Tak MALU sungguh.

Kepada mereka yang menyokong UMNO, khususnya mereka di kalangan pelajar agama atau lepasan pelajar agama, jangan jadi bodo sangat. Buat apa kamu semua belajar tinggi-tinggi sehinggakan ibubapa kamu sanggup menggadaikan tanah, harta benda, dan cita-citanya semata-mata hendak melihat kamu ni menjadi manusia yang bermanfaat untuk semua masyarakat samada dunia dan akhirat. Saya amat malu dengan keluhan orang kampung yang mengatakan bahawa: "Belajar Mesir saje, tapi sokong UMNO, dasar Ilmu letak di lutut".

Saya tahu, bahawa hidayat ini adalah kehendak Allah taala. Tapi selaku senior lepasan Azhar, Mesir, rasa bertanggungjawab pula untuk menegur sahabat-sahabat dan adik-adik yang masih baru dalam mengharungi cubaan pembelajaran di bumi Mesir. Jangan ikut telunjuk UMNO, UMNO ni parti yang menjahanamkan kamu semua. Kalau nak selamat dunia dan akhirat, jangan sekali-kali menyokong UMNO.

Imam Muslim pernah meriwayatkan satu hadis Nabi Muhammad SAW pernah bersabda yang bermaksud: "Barangsiapa yang mati dalam keadaan dia itu berpisah daripada Jemaah Islam, maka matinya adalah mati Jahiliyyah". Mati anda siapa tahu bila ???
posted by Abu Mus'ab @ 10:52 PTG  
5 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::