:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

DAGING ULAMA' BERACUN
Ahad, April 26, 2009

Daging Ulama' Beracun

Telah kita sedia maklum bahawa Ulama' adalah Pewaris Nabi. Semestinya nabi kita Muhammad SAW adalah sebagai panduan di dalam kehidupan kita seharian. Jika hidup tidak berpandukan kepada kehidupan Nabi Muhammad SAW, maka rugilah hidupnya. Tiada keberkatan, tiada keamanan, tiada pedoman, serba kekurangan. Walaupun pada zahirnya nampak macam tidak ada masalah, tetapi pada batinya, amat celaru.

Ulama' yang dimaksudkan di sini, adalah Ulama yang memperjuangkan apa yang diperjuangkan sebelum ini oleh Nabi Muhammad SAW, para Sahabat r.a dan para ulama muktabar yang terdahulu iaitulah Ulama' Haraki, ulama' yang paling dekat dengan Nabi SAW. Bukan Ulama dunia, ulama yang hidupnya bermatlamatkan kebendaan, keduniaan, kemewahan, inginkan pangkat dan jawatan, yang ingin menjaga 'Periuk Nasi', takutkan mati dan cintakan dunia. Ulama' macam ni samalah macam binatang ternakan, lembu, kambing, biri-biri, unta, kerbau dan seumpamanya.

Bagi mereka (musuh dalam selimut) yang berani menghina, mencerca, memfitnah, mengata, mengumpat, mengaibkan, menjatuhkan kehormatan Ulama' Haraki ini, nescaya kehidupan mereka akan celaka. Allah taala telah berkata dalam al-Quran, Surah al-Humazah, ayat 1 yang bermaksud : "Celakalah bagi setiap pengumpat lagi pencela".

Tau tak, ayat ini diturunkan kerana ada sebilangan orang di zaman Rasulullah SAW yang menghina, dan mengumpat terhadap Rasulullah SAW. Allah taala mengancam bakal memasukkan ke dalam neraka Wail kepada seseiapa yang suka memburuk-burukkan dengan mengumpat dan mencerca kehormatan orang yang beriman. Semua ini menyebabkan pelakunya akan dicampakkan ke dalam neraka.

Walaupun ayat ini ditujukan kepada tokoh-tokoh kaum Quraisy yang sangat memusuhi Nabi dan terlampau menghina baginda serta para Sahabatnya, namun ia juga ditujukan kepada kita semua, kerana pengajarannya adalah untuk umum secara mutlak bukan khusus kepada yang menjadi sebab.

Ketahuilah, bahawa Islam hanya boleh dibawa oleh pewaris Nabi SAW. Sudah tentunya pada zaman kita sekarang, adalah Para Ulama', Ulama Akhirat. Jangan sekali-kali kita mengubah Sunnatullah ini. Kepada sesiapa yang ada hasrat demikian, lupakanlah, abaikanlah. Jangan ikutkan nafsu yang jahat itu. Fikirkanlah di masa akan datang. Jangan kerana inginkan pangkat, jawatan, nama, sanggup ketepikan kepimpinan Ulama' yang telah diwarisi sejak berkurun lamanya sehinggalah kepimpinan Rasulullah SAW.

Lupakah akan soal KEBERKATAN, KERAHMATAN dan KEAMPUNAN? Allah taala telah menjanjikan ini semua kepada mereka yang BERIMAN dan BERTAQWA. Jangan lupa akan sejarah perjuangan Nabi Muhammad SAW. Ini adalah panduan utama. Sama-samalah kita Mendokong Kepimpinan Ulama' yang ada sekarang. Daging para Ulama' itu adalah Beracun...

Abu Mus'ab

posted by Abu Mus'ab @ 1:58 PTG  
3 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::