:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

DETIK KEMENANGAN
Selasa, April 07, 2009

Detik-detik Mencapai Kemenangan


Jam 6.50 petang tadi, saya dijadualkan untuk memberi kuliah mingguan di Surau Blok 9, Felda Kertih 1. Asalnya keberatan juga. Tetapi memandangkan minggu lepas, saya tak dapat hadir, jadi minggu ni saya kuatkan semangat untuk bersama-sama dengan masyarakat felda.

Dalam meniti untuk mengetahui detik-detik kemenangan, saya letakkan handphone saya di atas meja. Sebelum ini saya tak pernah berbuat demikian. Ini kerana saya nak memaklumkan keputusan terkini majoriti kemenangan PAS di Bukit Gantang dan PKR di Bukit Selambau. Saya memaklumkan hal demikian kepada ahli jemaah surau tersebut.

Dalam sedap-sedap membentangkan tafsir dari Surah al-Imran, jam 8.11 malam, saya dimaklumkan oleh sahabat saya melalui SMS bahawa :"leading 2400 di gantang daripada kira separuh jumlah undi.. 400 di Selambau". Saya bersyukur dan memaklumkan kepada ahli jemaah surau dan disambut dengan laungan TAKBIR !

Kemudian saya teruskan kuliah saya sehinggalah sampai satu lagi SMS jam 8.28 malam yang berbunyi:"leading 2500 di gantang daripada 32 ribu jumlah undi..900 di selambau, doa2kan". Saya pun memaklumkan kepada ahli jemaah surau dan disambut dengan laungan TAKBIR sekali lagi. Alhamdulillah...

Jam 8.30 malam saya hentikan kuliah saya, dan seterusnya menunaikan Solat Isyak berjemaah, dan akhirnya selesai solat dimaklumkan bahawa PAS Menang di Bukit Gantang dengan majoriti 3022, Selambau Menang. Alhamdulillah...

Bila sampai di rumah, saya melihat berita rasmi daripada lamanweb malaysiakini menyatakan bahawa PAS memenangi kerusi parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 2,789 undi. Calonnya Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi, manakala calon BN Ismail Saffian mendapat 19,071 undi. Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit. Alhamdulillah...

Saya tanya isteri saya apa kata TV (TV1, TV2, TV3) ? Tak tunjuk pun...Bangsat punya TV UMNO ni. Dia tunjuk yang BN Menang kat Batang Ai...Melonjak-lonjak sambut kemenangan hasil undi daripada pengundi yang kebanyakkannya gelap dari sudut Ilmu Agama, Isu Semasa dan Kejahatan UMNO. Takpalah..Memang UMNO camtu...

Ala kulli hal, Alhamdulillah..setinggi kesyukuran kepada Allah taala dengan kemenangan PAS di Bukit Gantang. Kemenangan HETRIK selepas kemenangan Pakatan Rakyat di Permatang Pauh, diikuti di Kuala Terengganu dan malam ini di Bukit Gantang. TAKBIR ! TAKBIR ! TAKBIR !
posted by Abu Mus'ab @ 10:37 PTG  
2 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::