:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

PERIDU '09
Selasa, Ogos 11, 2009

Rasa Sihat Sedikit

Ingat nak posting hari Sabtu yang lalu, tapi tak kesampaian juga. Terlampau letih dan kurang sihat. Petang Jumaat yang lalu berlangsungnya Perhimpunan Pemuda ISLAM Dungun (PERIDU). Aku diamanahkan untuk mengetuai Unit Protokol. Dan sememangnya ada pembantu. Tentulah timbalan aku iaitu Ust Hanafiah Hitam. Ditambah pulak, Dun Paka menjadi tuan rumah, jadi tak dapat tidak, aku sebahagian daripada ajk persiapan tempat.

Malam tu, jam 3 pagi, slot Kembara Malam. Slot yang betul menguji stamina para peserta PERIDU kali ini, yang akan menjadi kenangan samada manis atau pahit. Aku dengan Ust Hanafiah ditugaskan untuk berada di Checkpoint 3, memberi kefahaman tentang pentingnya zikir Matsurat dalam perjuangan PAS ini.

Tiba-tiba, jam 4.30 pagi, aku diserang sakit lelah. Bukan penyakit biasa, tapi kadang-kadang berlaku disebabkan faktor cuaca dan alahan. Ditambah pula hampir 2 jam setengah terpaksa menahan pelbagai serangan daripada makhluk ciptaan Allah yang halus iaitu unggas-ungas malam.

Sampailah berakhirnya slot tersebut, aku siapkan diri untuk solat Subuh berjemaah bersama peserta-peserta PERIDU yang bilangannya mereka mencecah hampir 250 orang. Sepaginya, kerana terlampau tidak larat untuk bersama-sama sahabat yang lain dalam slot Sukaneka, aku terus rebahkan diri sehinggalah berakhir slot tersebut. Digagahi diri ini untuk turut serta dalam slot penyampaian hadiah kepada para pemenang. Untuk melihat lebih banyak foto PERIDU '09, sila ke laman blog www.syababpaka.blogpsot.com .


Begitulah situasi yang berlaku, hampir setiap hari anak-anakku bertanya: "Abi... Bila nak gi Mainan?" Nak buat macamna, program penuh. Hatta ke petang, ikuti mesyuarat Ulama Kawasan. Takpala..Adalah hikmahnya tu...Keesokkannya, jam 05.30 pagi, terus ke Airport Kerteh untuk mencari nafkah di Duyong.

Sampailah hari ini, barulah berpeluang untuk membawa anak-anak termasuk isteriku yang tersayang bersiar-siar, balik kampung. Lama dah tak balik. Kesempatan kebetulan kuliah Maghrib malam ini dibatalkan, jadi balikla...Kesihatan dah beransur pulih...Alhamdulillah...

Keesokkan memikirkan program Pemuda Dun dan 2 program Ulama Kawasan yang akan berlangsung pada 13, 14 dan 15 Ogos ni...Mudah-mudahan Allah taala memberi kekuatan pada diri ini untuk menjayakan program tersebut. Mudah-mudahan dengan bebanan dunia ni dapat mengurangkan bebanan di akhirat nanti, Aamiinn...
posted by Abu Mus'ab @ 2:29 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::