:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

RESOLUSI IJTIMA' KEPIMPINAN PAS TERENGGANU
Ahad, Oktober 18, 2009


Resolusi Ijtima' Kepimpinan PAS Negeri Terengganu


Ijtima' Kepimpinan PAS Negeri Terengganu 2009 telah menghasilkan 10 resolusi. Perisytiharan resolusi di akhir ijtima' itu telah dibacakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Resolusi, Dato' Husain Awang.

Resolusi tersebut adalah sebagaimana berikut:-

Menyedari ideologi dan sistem ciptaan manusia telah terbukti mengalami kegagalan, bermula daripada blok komunis, sosialis dan kini diikuti oleh sistem nasionalis dan kapitalis;

Menyedari globalisasi dan liberalisasi tajaan Amerika dan kuasa kuffar menjurus ke arah kezaliman, penindasan dan perhambaan manusia bentuk baru;

Menyedari sejarah telah membuktikan bahawa Islam berjaya mengubah dan membentuk manusia yang sebelumnya jahil, ganas, liar dan zalim sehingga memimpin dunia dan menjadi contoh unggul dalam sejarah kemanusiaan;

Meyakini bahawa PAS telah membuktikan kecemerlangan melakukan perubahan ketika diberi amanah menerajui kerajaan Terengganu pada tahun 1999 - 2004 yang lalu;

Maka Ijtima' Kepimpinan PAS Negeri Terengganu 2009 yang bertemakan "Berubah Untuk Kemenangan Islam" yang diadakan pada 27 - 28 Syawwal 1430 bersamaan 16 - 17 Oktober 2009 bertempat di Markaz Tarbiyah PAS, Kubang Lembek, Manir, Kuala Terengganu membuat ketetapan dengan mengambil langkah-langkah berikut:-

1- Setiap ahli parti mesti menggabungkan diri atau berintima' dalam saf perjuangan PAS Terengganu mengikut kebolehan dan kepakaran masing-masing, di samping terus meningkatkan ilmu agama dan pengetahuan dalam bidang pengurusan organisasi dan pilihan raya.

2- Meningkatkan kesedaran dan pengorbanan kepimpinan dan ahli dalam bentuk pemikiran, masa, tenaga dan harta bagi menjayakan agenda perjuangan mengembalikan pemerintahan Islam di Terengganu.

3- Memperkemaskan pengurusan tarbiyah dan kepimpinan dakwah dan politik dengan lebih tersusun, mantap dan berkesan pada semua peringkat bermula dari peringkat negeri, kawasan dan cawangan termasuk dewan-dewan dan lajnah-lajnah.

4- Dalam usaha memperkemaskan pentadbiran dan pengurusan parti; keperluan petugas-petugas sepenuh masa perlu ditambah dalam bidang-bidang tertentu; sehubungan itu, usaha memperkuatkan dana/kewangan jamaah perlu dipertingkatkan.

5- Pencapaian semua peringkat organisasi PAS Terengganu perlu diukur dan dimuhasabah dari semasa ke semasa.

6- Semua jentera parti hendaklah mendisiplin dan menyusun semual gerak kerja di semua peringkat agar ia selaras dengan perubahan iklim politik negara dan juga matlamat perubahan yang diperjuangkan.

7- PAS mesti mewujudkan prasarana yang sesuai untuk menyelamatkan generasi muda-mudi agar menjadi pewaris ummah.

8- PAS hendaklah menguasai gerakan massa melalui institusi-institusi masyarakat bagi mendapat pandangan umum yang baik melalui pembinaan imej, seterusnya mengembalikan 'mood' rakyat untuk menyokong PAS.

9- Merobohkan tembok pemisah antara ahli PAS dengan mad'u dalam program memasyarakatkan PAS bagi meraih sokongan semua pihak.

10- Merayu seluruh rakyat Terengganu untuk bersama PAS membuat perubahan ke arah Islam.
posted by Abu Mus'ab @ 9:22 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::