:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

UMNO DAN SIS PENAKUT !
Jumaat, Oktober 23, 2009

Wacana Ilmiyyah


Ingat semalam, nak juga pergi ke Wacana Ilmiyyah di IIUM Kuantan. Tetapi memandangkan kebetulan ada Mesyuarat Ulama' PAS Kawasan Dungun. Jadi terpaksa hadir, kerana tarikh tu adalah tarikh saya bersetuju untuk adakan mesyuarat tersebut.

Sehubungan dengan itu, saya meminta kepada ahli-ahli ILMAM yang berada di Pahang untuk menghadiri Wacana tersebut untuk mewakili saya bagi pihak Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir Pusat (ILMAM). Alhamdulillah, syukran jazilan kepada ILMAM Pahang yang sudi hadir ke wacana tersebut. Keinginan yang membuak-buak adalah untuk mengetahui apakah hujah-hujah wakil UMNO dan SIS dalam mempertahankan hujah kebatilan mereka dalam menilai tajuk dalam wacana tersebut iaitu [ Sebat Kerana Arak : Adilkah ? ].

Wacana yang sepatutnya membariskan panel dari UMNO [ Yb. Dato' Safri Abdul Aziz - Exco Agama Negeri Pahang ] , SIS [ Dr. Hamidah Merican ] , Peguam Syarie [ En. najid Husin ] dan PAS [ Nasrudin Hassan ] . Malangnya, apabila menjenguk blog Ust Nasarudin Hassan Tantawi, rupa-rupanya wakil UMNO dan SIS tak hadir. Memang membengkakkan hati dan perasaan. Mereka berdua tak hadir. Tak tahulah apakah alasan mereka. Mungkin takut kot ...

Jadi, dengan berlakunya hal demikian, sampai bilalah masalah ini nak selesai. Saya berpendapat dengan tidak hadirnya kedua-dua ahli panel ini, menampakkan lebih jelas lagi bahawa mereka ini benar-benar berada dalam kebatilan. Tidak mahu berhujjah, berdebat secara ilmiyyah. Bahkan menunjukkan yang mereka tidak mahu menerima kebenaran dan confirm mereka tidak ada sifat berlapang dada dan openminded. Dengan kehadiran peserta yang bilangan tidak terjangka, begitu ramai, menyebabkan rasa tidak puas hati di kalangan mereka yang ingin melihat kebenaran tertegak di depan mata khususnya UMNO dan SIS sendiri.

Seterusnya, kepada sahabat-sahabat yang saya kasihi sekalian. Sifat berlapang dada dan openminded amat penting dalam diri seseorang yang memegang tapuk kepimpinan. Tak kira samada dia merupakan pemimpin, pemerintah, rakyat, guru, ketua keluarga, suami, ayah dan seumpamanya. Tanpa sifat ini, tak ke mana kita. Untuk memperolehinya, ilmu dan tarbiyyah perlu dijadikan sebagai rutin dalam kehidupan mingguan kita.

posted by Abu Mus'ab @ 9:36 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::