:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

SEJADAH BERDIRI KETIKA USRAH
Rabu, Disember 23, 2009

Sejadah Berdiri Ketika Usrah PAS Batu Caves?


3 November 2009 - Fenomena sejadah berdiri telah berlaku ketika usrah Pemuda PAS Batu Caves-Gombak malam semalam. Kejadian tersebut menggemparkan seluruh ahli usrah berkenaan yang masing-masing sedang khusyuk mendengar pengisian usrah.

Kedudukan sejadah tersebut betul-betul menghadap ke arah kiblat dalam keadaan seolah-olah duduk bersimpuh. Tempat usrah tersebut terpaksa dirahsiakan demi untuk mengelakkan salah tanggap masyarakat.

Ia disedari selepas satu jam usrah berlansung oleh salah seorang ahli usrah tersebut. Beliau menyedarinya kerana beliaulah yang bertanggungjawab mem"berdirikan" sejadah berkenaan.

Kejadian ini memberii iktibar kepada seluruh ahli usrah serta ahli-ahli PAS umumnya untuk sentiasa hadir ke usrah. Jika sejadah pun berkesedaran untuk hadir ke usrah, apatah lagi manusia, lebih-lebih lagi ahli PAS. Gambar-gambar boleh dilihat di dalam website www.PemudaGombak.com .

Walaupun hal kejadian ini telah lebih sebulan berlalu, tetapi ia cukup bermakna bagi kita semua selaku ahli dan pendokong gerakan Islam PAS. Sama-sama kita bermuhasabah khusus ana sendiri, sejauh mana kita melengkapkan kehidupan kita seharian dengan mendirikan solat berjemaah, khususnya di masjid ataupun surau?

Sejauh mana kita melazimi program tarbiyyah, khususnya Usrah; yang berbentuk halaqah yang ada pengisian? Kalaulah sejadah boleh menghadiri Usrah, kita pendokong PAS, sememangnya kita lebih hebat daripada sejadah, betul tak?
posted by Abu Mus'ab @ 5:49 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::