:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

KUFUR MASA KINI ( LAST)
Rabu, Februari 24, 2010

Kerosakan Di Sisi Allah taala

Firman Allah taala di dalam Surah al-A'raf ayat 127 yang bermaksud: "Apakah kamu memberikan Musa dan kaumnya untuk membuat kerosakan di negeri ini dan meninggalkan kamu serta Tuhan-tuhan mu?"

Melakukan kerosakan menurut ta'rif mereka ialah menukarkan sistem yang ada itu kepada cara yang ditunjukkan oleh Allah taala. Sesungguhnya itulah dia gambaran toghut, jahiliyyah, kufur sejak dahulu hinggalah sekarang samada ianya orang perseorangan atau kumpulan, yang memaksa manusia supaya menerima yang lain daripada Islam dalam semua jurusan kehidupan. Bahkan, lebih menyesatkan lagi apabila toghut itu berkuasa. Inilah dia cabaran paling hebat dihadapi oleh Rasul-rasul alaihimussolatu wassalam dan orang-orang beriman yang bersama-sama mereka.

Firman Allah taala dalam Surah an-Nahlu ayat 36 yang bermaksud: "Dan Sesungguhnya Kami telah mengutus Dalam kalangan tiap-tiap umat seorang Rasul (dengan memerintahkannya menyeru mereka): "Hendaklah kamu menyembah Allah dan jauhilah Taghut". maka di antara mereka (yang menerima seruan Rasul itu), ada Yang diberi hidayah petunjuk oIeh Allah dan ada pula Yang berhak ditimpa kesesatan. oleh itu mengembaralah kamu di bumi, kemudian lihatlah Bagaimana buruknya kesudahan umat-umat Yang mendustakan Rasul-rasulNya."

Itulah dia ciri-ciri kekufuran samada di zaman jahiliyyah Namrud dan Fir'aun atau di zaman jahiliyyah Arab, Parsi, dan Rom atau pun di zaman jahiliyyah moden. Di mana yang berbeza hanyalah watak-watak toghut yang membawa dan mempertahankan kekufuran itu.

Mungkin toghut abad ke-15 hijrah dengan tektik baru, mereka tidak lagi menekan golongan Islam dari segi lahiriah tetapi bertindak dari segi pekerti (akhlak) yang melumpuhkan Iman dan seterusnya membunuh aqidah yang sebenar. Di mana sikap mereka tidak lagi menyembah patung-patung dan berhala-berhala atau menyembah Fir'aun tetapi melalui penyembahan kepada idealogi yang dicipta untuk menyelesaikan masalah dengan meninggalkan Agama Allah taala.

Ataupun Agama Allah taala itu diperintah oleh manusia dan akalnya. Juga tidak lagi dengan upacara pemujaan dan menyembah hantu, syaitan yang ghaib tetapi bertindak memuja kebendaan yang dijadikan matlamat hidup.

Al-Imam Ibnu Taimiyyah telah menyebut hadis yang diriwayatkan oleh Imam Muslim: Telah bersabda Rasulullah SAW yang bermaksud: "Akan lahir di antara umatku suatu kaum yang membaca al-Quran bukan seperti lazimnya kamu membaca. Dan solatmu berlainan dengan solat mereka. Membaca al-Quran dengan mengira bahawa al-Quran itu sebagai propaganda (dakyah) mereka. Pada hal ia adalah hujah ke atas mereka. Bacaan mereka tidak melebihi kerongkongnya. Mereka keluar dari Islam sebagai anak panah keluar dari busurnya."

Menurut satu riwayat yang lain, telah bersabda Rasulullah SAW yang bermaksud: "Mereka memerangi orang-orang yang beriman dan membiarkan penyembah-penyembah berhala. Sekiranya aku menjumpai mereka, nescaya aku akan perangi mereka seperti memerangi kaum 'Aad." (Muttafaqun 'Alaih)
posted by Abu Mus'ab @ 3:01 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::