:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

KAMBING MUDA NAK JADIKAN SERIGALA KEPADA KAMBING
Ahad, Jun 27, 2010

Kambing Muda Nak Jadikan Serigala Kepada Kambing

Isu yang telah berlaku semenjak-menjak hari ini, cukup terpanggil bagi penulis untuk mengeluarkan respon dan pandangan. Terkesan, terkilan dan tercabar dengan penglibatan 39 Ulama Muda yang masih mentah dalam arena dakwah ke dalam Parti Sekular, Parti Kebangsaan iaitu UMNO laknatullah.

Tidak sangka, orang yang berlata belakangkan agama, ada Ijazah Sarjana Muda, Ijazah Sarjana, dan PHD sanggup menjadi ‘Pencuci Tahik’ Di Dalam Tong Tahik (UMNO). Yang bermatlamat untuk menjadi kambing generasi baru yang masuk dalam pagar serigala untuk berdakwah agar jangan memakan kambing dan bertukar menjadi seperti kambing supaya memakan rumput sahaja. Betul apa yang ulama katakan: "Isu sebenar bukan tahap pendidikan, tetapi persoalan hidayat. Orang buta huruf pun, jika dapat hidayat, akan bersama Islam."

Hal ini menjadi satu pengiktibaran dan panduan kepada kita semua. Akan kepentingan berada di dalam Kumpulan Yang Memperjuangan ISLAM dengan bersumberkan al-Quran, as-Sunnah, Ijma’ Ulama dan Qias. Wajibnya kita hari ini berada di bawah pemerintahan tersebut. Ini semua untuk mengelakkan diri kita daripada dimakan, dirasuk, dijadikan KUPANG TEMBAGA, dijadikan Batu Pelekong, dan seumpamanya oleh Musuh Islam, terutama UMNO laknatullah.

Jika kita mensoroti perjuangan para Anbiya’, para Sahabat , para Alim Ulama Dulu dan Kini, mereka semua tidak sekali-kali bersama-sama atau berada di dalam perjuangan yang terang-terang menolak hukum-hakam Allah taala melalui kalam-Nya, al-Quran al-Karim, dan sejarah perjuangan Nabi Muhammad saw, walaupun mereka menyedari, mereka akan diancam dan dimalapetakakan oleh musuh Islam tersebut. Ada di kalangan mereka yang sanggup mati digergaji sehingga terbelah dua, ada yang mati dibunuh, ditikam, digantung, dihalau, diancam akan bunuh ahli keluarganya, bahkan ada yang terbunuh, dilontar ke dalam air yang sedang mengelegak, sanggup dicerca dan dihina, ada yang diketepikan haknya, dan pelbagai ujian mehnah dan tribulasi Pejuang, Pendakwah Islam terdahulu.

Kalaulah dengan penyertaan Ulama Muda (Kononya) dalam Parti Sekular, UMNO APCO ini dengan hasrat untuk mendapat ruang yang lebih terbuka dan selesa serta mudah untuk menyebarkan dakwah Islam, ini memang bercanggah dengan Sunnah Perjuangan Islam. Untuk mencapai kemenangan dan kejayaan dalam dakwah, tidak mungkin dengan melaluinya atas hamparan carpet biru, carpet kuning atau merah. Ini adalah bercanggah dengan ketentuan Allah taala di dalam Surah al-Taubah ayat 42 yang bermaksud: “Jika apa yang engkau serukan kepada mereka (wahai Muhammad) sesuatu yang berfaedah yang mudah didapati, dan satu perjalanan yang sederhana (tidak begitu jauh), nescaya mereka (yang munafik itu) akan mengikutmu, tetapi tempat yang hendak dituju itu jauh bagi mereka…” Sesungguhnya keberadaan seseorang agamawan di dalam UMNO, akan mengesahkan lagi terbantutnya dan tersekatnya KEBERKATAN, KERAHMATAN dan KEAMPUNAN daripada Allah taala terhadap dirinya, anak isterinya, dan keluarganya. Bahkan mendapat KECELAKAAN, KEHINAAN, dan BALA daripada Allah taala.

Dengan terjadi ini, merupakan sejarah sebenarnya. Kita kembali kepada satu hadis yang menyatakan kejadian yang berlaku di akhir zaman, hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu ‘Addi iaitu Daripada Anas r.a berkata: Rasulullah saw telah bersabda yang bermaksud: "Akan ada di akhir zaman, Ahli Ibadat yang jahil, dan Ulama' yang fasiq."

Hadis ini menerangkan bagaimana Nabi Muhammad saw telah menyatakan bahawa di akhir zaman nanti akan ada 2 golongan . Ada orang yang jahil yang rajin beribadat dan ada pula orang alim yang fasiq. Orang yang jahil, disuruh oleh syaitan agar rajin berbuat ibadat, kerana ibadat orang jahil itu tidak sah dan tidak diterima Allah taala. Syaitan tidak mahu orang jahil itu rajin mengaji dan belajar kerana apabila ia belajar dan mengaji, ia akan memperbaiki ibadatnya, yang akan menyebabkan kekalahan di pihak syaitan.

Begitu pula halnya, dengan orang alim yang sudah banyak ilmunya, syaitan akan menyuruhnya malas berbuat ibadat dengan mengemukakan pelbagai alasan, sehingga orang alim tadi meninggalkan kewajipan. Maka dengan itu ilmu yang ada di dalam dadanya itu tidak berfaedah, bahkan akan menjadi musuh kepadanya pada hari Qiamat nanti. Maka itu menjadi kejayaan bagi syaitan.

Ibadat dalam keterangan di atas, bukan setakat mengerjakan solat, berpuasa Ramadhan, tunaikan Zakat dan Kerjakan Haji, ini antaranya. Antara lainnya, yang menjadi KEWAJIPAN pada hari ini adalah Menegakkan Kebaikan, dan Mencegah Kemungkaran. Mana mungkin untuk melaksanakan Ibadat ini hanya dapat dilakukan dengan sendirian, tak lain tak bukan, WAJIB Berjemaah ISLAM. Sepertimana Firman Allah taala di dalam Surah al-Imran ayat 104 yang bermaksud: “Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang yang menyeru (berdakwah) kepad akebajikan (menegakkan Negara Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, dan melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang Berjaya.”

Akhirnya, ingatlah bahawa Rasulullah Saw melarang menjadi kambing yang berkeseorangan, kerana dibimbangi akan dibaham makan serigala. Tetapi 16 ulama muda ini lagi canggih. Mereka berazam untuk berdakwah. Semoga ustaz muda ini berjaya menjadi kambing generasi baru, yang masuk dalam pagar serigala untuk berdakwah, agar jangan memakan kambing, dan bertukar menjadi seperti kambing, supaya memakan rumput sahaja. Mampukah sifat serigala UMNO yang haiwan maging itu ditukar menjadi haiwan maun? Diharap anak-anak kambing muda ini bertanyalah dahulu nasihat kambing-kambing tua seperti Hamid Osman, Nakhaei, dan juga kambing dewasa seperti Firdaus dan Masyitah yang pernah berdakwah lebih dahulu daripada mereka tentang petua-petuanya. Jangan tertipu dah la..
posted by Abu Mus'ab @ 10:46 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::