:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

SELAMATKAN RAKYAT MALAYSIA DENGAN BUBARKAN PARTI UMNO
Ahad, Ogos 01, 2010

Selamatkan Rakyat Malaysia, UMNO MESTI Dibubarkan

Hari ini, awal Ogos, saya selamat sampai ke rumah. Setelah seminggu bermusafir ke Ardul Kinanah, Kaherah, Mesir untuk membentangkan kertas kerja dalam program Seminar Politik Islam anjuran Badan Kebajikan Anak-anak Selangor Malaysia. Alhamdulillah, seminar tersebut berjalan lancar bermula jam 08.30 pagi 25 Julai sehinggalah ke acara kemuncaknya di waktu malam pada 26 Julai, iaitu Forum Perdana yang bertajuk "Oh Malaysia Ku" yang diadakan di Dataran Hayyu Asyir.

Memandang kepada gejala sosial yang berlaku pada hari ini semakin hari semakin meningkat, seumpama gejala membuang anak. Yang terkini, seorang bayi perempuan dipercayai baru lahir ditinggalkan berbalut dengan kain dan surat khabar di hadapan sebuah kedai di Taman Cegar, Simpang Ampat di Nibong Tebal pada 31 Julai, kelmarin. Astaghfirullah al-'Azim...Sehinggakan antara cadangan untuk mengatasi gejala buang anak ini adalah dengan mengadakan Sekolah Murid Mengandung yang dicadangkan oleh Ketua Menteri Melaka. Alangkah dangkalnya pemikiran puak-puak UMNO APCO ni...

Banyak lagi gejala lain yang berlaku pada hari ini. Kelmarin, ketika saya keluar dari ruangan Imegresen KLIA, betul-betul di depan saya, kelihatan pelbagai jenis minuman arak dipertontonkan dan diperkenalkan. Yang paling malang, adalah jurujual minuman arak tersebut adalah seorang wanita yang memakai baju kurung, dan tidak syak lagi wanita tersebut adalah berbangsa Melayu. Persoalannya, adakah jurujual itu Islam atau tidak Islam? Jika berdasarkan apa yang UMNO perkatakan sebelum ini: "Melayu itu Islam, Islam itu Melayu". Maka saya mengira memang UMNO telah sesat dan menyesatkan orang lain.

Hari ini, orang Melayu sibuk meraih inginkan perpaduan dan kesatupaduan sesama Melayu. Bahkan inginkan perpaduan di kalangan masyarakat yang berbilang kaum. Terutama apabila UMNO hari ini merujuk semula kepada PAS supaya menjayakan agenda perpaduan yang pernah dicetuskan sebelum ini. Ketahuilah, Nabi Muhammad saw melarang umatnya masuk lubang biawak kali kedua. Sedia maklum, UMNO adalah BIAWAK HIDUP yang PAS takkan sekali-kali memikulnya.

Firman Allah taala di dalam Surah al-Baqarah ayat 137 yang bermaksud: "Maka kalau mereka beriman sebagaimana kamu beriman (dengan Kitab-kitab Allah dan Rasul-rasulnya), maka Sesungguhnya mereka telah beroleh petunjuk; dan jika mereka berpaling (serta tidak mahu beriman Dengan sebenar-benar iman) maka Sesungguhnya mereka akan tinggal berkekalan dalam perbalahan dan permusuhan (dengan kamu); oleh itu (janganlah Engkau khuatir Wahai Muhammad) kerana Allah akan memeliharamu (dan umatmu) dari kejahatan mereka; dan Dia lah jua Yang Maha Mendengar, lagi Maha mengetahui."

Ayat ini sebagai jaminan daripada Allah taala kepada orang-orang yang betul-betul beriman (yakin/ percaya), tidak menduakan agama Allah, tidak menganggap agama yang lebih tinggi melainkan agama Islam, nescaya mereka mendapat petunjuk. Tetapi sekiranya mereka berpaling, atau keimanan (kepercayaan dan keyakinan) mereka tidak menepati keimanan yang dikehendaki oleh Islam, maka ini hanya menunjukkan berlakunya perpecahannya dan perbalahannya. Orang-orang Islam yang mereka tentang itu akan dipeliharakan oleh Allah taala dari kejahatan mereka, kerana Allah taala itu Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Sesungguhnya, segala musibah yang menimpa kita pada hari ini, terutama kebanjiran gejala sosial yang kian membarah, yang melibatkan para remaja lelaki dan perempuan, tak lupa kepada pemuda pemudi yang jelas menjadi sasaran utama UMNO APCO, agen kepada Yahudi dan Amerika, untuk memusnahkan akhlak, pemikiran dan kreadibiliti mereka dalam masyarakat awam Malaysia, ini semua adalah merupakan antara AZAB yang diturunkan oleh Allah, tidak lain tidak bukan kerana isi al-Quran yang sebenar telah mereka salahi, mereka cabulkan, mereka pinda, mereka ubah, mereka selewengkan, mereka diamkan, sehinggalah membawa kepada pengertian, pemahaman dan penerimaan yang salah dan tidak menepati kehendak sebenar Allah taala. Maka orang yang berbuat demikian, mereka sebenarnya telah mengundang dan mendatangkan perpecahan, yang akhirnya mereka jauh terpesong dari kebenaran dan mereka sesat lagi menyesatkan orang lain.

Benarlah firman Allah taala di dalam Surah al-Baqarah ayat 176 yang bermaksud: "Demikian itu kerana Allah telah menurunkan kitab dengan sebenarnya. Sesungguhnya orang orang-orang yang menyalahi (pada memahamkan) isu kitab, adalah dalam perpecahan yang jauh."

Nabi Muhammad saw pernah menyatakan sabdanya yang mahsyur yang bermaksud: "Aku tinggalkan kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh kedua-duanya, nescaya kamu sekali-kali tidak akan sesat buat selama-lamanya selepas aku, iaitulah al-Quran dan Sunnahku."

Jadi, hari ini, sememangnya, sekiranya seseorang itu inginkan perpaduan, bersatu-padu, tiada perpecahan dan perbalahan di kalangan manusia, syarat utama adalah BERIMAN kepada-Nya dengan sesungguh-sungguhnya. Beriman dengan kata lain, adalah percaya dan yakin dengan sebenar-benarnya. Jika syarat ini tidak ditunaikan, maka lihatlah apa yang berlaku pada kerajaan yang memerintah Malaysia hari ini dan para Menterinya? Mereka adalah pemimpin... Perpaduan dan Perpecahan adalah bergantung kepada mereka ...

Jika UMNO inginkan PAS bersama dengannya, pastikan dulu UMNO bersih dari kekotoran najis-najis penjajah barat terutama najis yang ditinggalkan dan dibiarkan membusuk oleh Yahudi dan Amerika selama ini. Gantikan dengan wangian-wangian yang sedia ada yang ditinggalkan oleh Nabi Muhammad saw, yang pada hari dibiarkan tanpa digunakan dengan semaksima mungkin, yang merangkumi semua aspek dan keadaan.

Ataupun UMNO dibubarkan begitu sahaja. Sertailah PAS, kerana PAS adalah parti yang syumul, pemerintahan, pemikiran, pemahaman dan seummpamanya adalah berdasarkan kepada al-Quran, as-Sunnah, Ijma' Ulama' dan Qias. UMNO tak perlulah sibuk untuk memikirkan dan melakarkan perlembagaan terbaru, kerana PAS dan sedia ada perkara tersebut. Bahkan PAS adalah sebuah parti yang mendapat pengiktirafan TERHEBAT dan TERBAIK di medan antarabangsa se dunia...
posted by Abu Mus'ab @ 5:36 PTG  
1 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::