:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

UMNO BEE END
Khamis, September 16, 2010

UMNO Bee End

Hari ini, bersamaan 07 Syawal 1431 H, yang menandakan Ramadhan al-Mubarak telah berlalu lebih 7 hari. Sekejap sahaja dirasakan dengan berlalunya Ramadhan. Apa yang kita harapkan, lebih-lebih lagi Allah taala mengharapkan kepada mereka yang beriman kepada-Nya merealiasasikan sifat Taqwa yang telah dijanakan sebulan Ramadhan yang lalu. Penjanaan semangat jihad di jalan Allah taala yang utamanya.

Tidak lupa, Syawal ini, mengharapkan mereka yang beriman kepada Allah taala, meneruskan penjanaan tersebut melalui acuan yang Nabi saw telah tetapkan dengan berpuasa sunat 6 hari di bulan Syawal bagi melengkapkan lagi sesi Tarbiyyah daripada Allah taala. Akhirnya, mudah-mudahan Allah taala menguatkan jiwa dan semangat serta roh jihad di dalam diri orang yang beriman, untuk memperolehi kejayaan yang cemerlang dalam pilihanraya umum yang ke-13, untuk melihat jatuhnya kerajaan BN/ UMNO laknatullah di tanah air kita ini, dengan menggantikan dengan kerajaan Pakatan Rakyat memerintah Malaysia ini. InsyaAllah..

Sememangnya keamanan, keselamatan, kesejahteraan, keadilan, dan kebahagian menjadi idaman bagi setiap individu yang normal, tidak kira samada dia menganut agama apa sekalipun, dan tidak kira samada dia daripada bangsa mana sekalipun. Kerana segala isi alam ini adalah ciptaan Allah taala, termasuklah manusia.

Jadi, melihat kepada situasi yang telah, yang sedang dan yang akan berlaku di Malaysia ini, maka tidak ada cara lain untuk melihat dan mengecapi nikmat kebaikan daripada Allah taala adalah dengan Jatuhkan kerajaan BN/ UMNO yang memerintah lebih 50 tahun ini. Fikirkan masa depan generasi pelapis yang akan datang. Fikirkan masa akan datang.

Dengan membiaknya gejala buruk sosial di kalangan remaja lelaki dan perempuan, dengan kritikalnya kes-kes pembunuhan yang semakin hari semakin bercambah, dengan rosaknya akhlak yang membimbangkan semua pihak di kalangan pelajar-pelajar sekolah rendah dan menengah, dengan giatnya aktiviti pecah rumah, rompakan, ugut-mengugut, ancam-mengancam, rasuah yang berleluasa, dengan lemahnya bimbingan agama ke atas pemuda pemudi yang beragama Islam, dengan galaknya aktiviti-aktiviti yang melalaikan orang Islam daripada beramal dengan Syariat Allah, yang akhirnya menyebabkan mereka semakin jahil tentang hal agama, maka Kerajaan BN/ UMNO WAJIB dijatuhkan oleh kita semua hari ini melalui Pilihanraya Umum Ke-13 akan datang.

Hendak jatuhkan kerajaan BN/ UMNO, mesti melalui Pilihanraya Umum. Untuk berpilihanraya umum, mestilah melalui parti-parti yang bertanding. Untuk memenangi dalam pilihanraya tersebut, mesti dengan Mengundi. Hendak mengundi, mesti mengundi parti yang perjuangkan Islam dan Keadilan. Kerana tanpa MENGUNDI, kerajaan BN/ UMNO tidak akan boleh jatuh pada adatnya.

Jadi, segala kerja-kerja, amalan, unsur-unsur ke arah jatuhnya kerajaan BN/ UMNO adalah WAJIB. Berada di dalam Parti Politik adalah WAJIB. Berada di dalam Parti Islam Se-Malaysia (PAS) adalah WAJIB. Mengundi parti PAS adalah WAJIB. Daftar mengundi adalah WAJIB. Mengikuti program kefahaman dan Tarbiyyah PAS adalah WAJIB. Menyokong dan mendokong PAS adalah WAJIB.

Sepertimana kaedah Usul Fiqh: "Apa yang tidak sempurna sesuatu yang wajib melainkan dengannya nescaya ia menjadi wajib" dan "Hukum bagi wasilah adalah hukum bagi maksud dan matlamat".

Akhirnya, berfikirlah untuk masa akan datang. Yakinlah akan keberkatan dan kerahmatan Islam, apabila Islam memerintah, sepertimana yakinnya tentera Islam di dalam peperangan Badar. PAS bukan setakat Parti Politik, bahkan PAS adalah Parti Dakwah dan Parti Tarbiyyah.
posted by Abu Mus'ab @ 1:58 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::