:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

ULAMA' TIDAK HARUS HANYA MENJADI PENONTON
Isnin, Oktober 10, 2011

“PAS Terus Teguh Mempertahankan Islam Di bawah Kepimpinan Ulamak”

Oleh:

Dato’ Tuan Guru Haji Harun Taib



Bersempena dengan Sambutan 60 tahun PAS, saya mewakili Dewan Ulamak PAS Pusat ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua para pendokong dan penyokong  sejak dahulu hingga sekarang yang terus bersama-sama dengan PAS memperjuangkan Islam agar tertegak di atas tanah air yang tercinta ini. 


PAS adalah mata rantai perjuangan para Nabi dan Rasul bagi mengajak manusia agar kembali kepada Allah dan hukum hakamnya. Prinsip PAS ini tidak pernah berubah walaupun strategi politik berbeza-beza untuk mencapai matlamat tersebut. Ijtihad dalam politik tidak pernah menidakkan perkara yang thawabit dan tetap dalam PAS. Strategi dan cabang agama terbuka kepada perubahan dan penyesuaian berdasarkan ijtihad. Keanjalan inilah yang memungkinkan PAS terus relevan sehingga kini, mampu menyerap dan menyesuaikan diri dengan perubahan semasa. Tahalluf Siasi dengan Parti yang mempunyai ideologi yang berbeza sebagai contoh, adalah strategi terbaik masa kini untuk mencapai kemenangan. Ia tidak mengorbankan prinsip dan thawabit PAS sebagai gerakan Islam untuk melaksanakan Islam secara syumul termasuk hukum hudud.
Ulamak telah memainkan peranannya yang sangat besar dalam menempuh badai perjuangan ini. Ulamak telah menjadi nadi kepada PAS dengan kedudukannya yang tinggi dalam organisasi. Majlis Syura Ulamak menjadi pemandu kepada parti agar tidak menyeleweng daripada ajaran Al-Quran dan As-Sunnah yang menjadi rujukan tertinggi dalam PAS.
Usia 60 tahun PAS seharusnya mematangkannya berhadapan dengan lawannya iaitu UMNO. Pelbagai rintangan dan mehnah telah dihadapi dengan penuh hikmah dan kebijaksanaan.  Walaupun ada di kalangan pendokongnya terpaksa berhadapan dengan pelbagai cabaran dan mehnah namun PAS masih mampu bertahan kerana keyakinan kepada janji kemenangan oleh Allah s.w.t.
Pilihanraya yang hampir tiba seharusnya dihadapi dengan penuh strategi dan bijaksana. Tenaga para Ulamak dalam berhadapan dengan ujian besar ini adalah sangat dituntut. Ulamak tidak harus hanya menjadi penonton di luar gelanggang tetapi harus masuk berpencak silat bersama demi untuk melaksanakan tuntutan ilmu yang dipelajari. Inilah masanya untuk para Ulamak beramal dengan ilmunya agar menjadi pohon yang menghasilkan buah yang ranum dan sedap dimakan.
Buat  akhirnya, sekali lagi saya mengucapkan selamat ulang tahun ke 60 PAS kepada seluruh pendokong dan penyokongnya. Agar anda terus thabat dan anjal di dalam menghadapi hari-hari muka yang semakin mencabar daripada pihak musuh yang semakin hilang panduan. semoga dengan itu kita terus mara kehadapan dengan penuh keyakinan tentang janji Allah untuk mendapat kejayaan dan kemenangan, dan penuh kesabaran dalam perjuangan dan dalam rintangan.

"Ulamak Haraki Teraju Kemenangan"
" Allah Akbar ! "
posted by Abu Mus'ab @ 12:20 PTG  
2 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::