:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

PEMUDA ADALAH OBOR PERJUANGAN
Isnin, November 02, 2009

HIMPIT 10K

GELIGA : Suatu suasana yang amat merangsangkan kepada para pemuda Islam yang berada di Terengganu ini, dengan himpunan sejumlah hampir 10 000 orang, memperhebatkan lagi serta mengizzahkan lagi PAS, gerakan Islam yang selari dengan perjuangan Nabi Muhammad SAW.

Alhamdulillah, Kontijen Dungun dengan jumlah pemuda hampir 800 orang, telah menempah nama sebagai Kontijen Terbaik dalam HIMPIT 10K ini. Pemuda Paka dengan jumlah pemuda yang menyertai HIMPIT ini seramai 210 orang, membuktikan pemuda Islam di Paka ini bersama dengan perjuangan Islam PAS.


Walaupun berada di bawah payungan hujan yang turun renyai-renyai, tidak mematahkan semangat perjuangan Islam yang ada dalam pemuda Paka khususnya dan semua pemuda Terengganu amnya. Sanggup bernaung di bawah hujan, yang sedikitpun tidak memudaratkan diri selaku seorang pemuda Islam yang gagah berani, kental, bahkan sanggup menyahut cabaran untuk menentang pemuda dan putera UMNO.

Islam mengharapkan pengorbanan, bukan setakat sumbangan. Pengorbanan dalam memperjuangkan Islam dibayar dengan keberkatan, kerahmatan dan pahala Allah taala. Inilah janji yang dijanjikan oleh Allah taala kepada hamba-Nya yang memperjuangkan agamaNya.


[“Kita (Pemuda PAS) kena sedar bahawa pemuda sebagai obor perjuangan ini telah dipertanggungjawabkan dengan tugasan untuk bersama di medan perjuangan Islam.

“Kita (Pemuda) berjihad menentang ‘musuh’ Allah SWT, membangun, mendidik dan membentuk ummah dan mempertahankan syakhsiah ummah,”

“Saya harap semoga Himpit 10K yang diadakan ini menjadi medan buat generasi pemuda menyahut seruan “Pemuda Adalah Obor Perjuangan” untuk memperlihatkan Islam terus berdaulat di atas muka bumi Allah SWT.

Pemuda PAS tidak pernah takut dan gentar dengan sebarang bentuk cabaran demi menegakkan daulah Islamiah di negara tercinta ini... Tegas Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat.]

Untuk Melihat Foto HIMPIT 10K, Sila Ke Laman Blog Pemuda PAS Paka
posted by Abu Mus'ab @ 4:30 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::