:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

UMNO DAN KERA
Selasa, Mei 25, 2010

UMNO Menjadikan al-Quran dan al-Hadis Sebagai Perhiasan

Firman Allah taala di dalam Surah al-Isra' ayat 9 yang bermaksud: "Sesungguhnya Al-Quran ini memberi petunjuk ke jalan yang amat betul (agama Islam), dan memberikan berita yang mengembirakan orang-orang yang beriman yang mengerjakan amal-amal soleh, Bahawa mereka beroleh pahala yang besar."

Dengan kenyataan realiti hidup pada masa kini, yang berlaku atas kebanyakkan masyarakat Melayu yang kononya menstatuskan dirinya Islam, inilah hasil penjajahan British ke atas Malaysia, walaupun telah memperoleh 53 tahun kemerdekaan. Orang Melayu yang jauh daripada pengamalan Islam yang sebenar dengan mengikut acuan Allah taala yang telah digariskan melalui al-Quran. Menolaknya dengan cara mendiamkan diri seribu bahasa, kelu tak terkata, melakukan kemaksiatan yang terang-terang bercanggah dengan syariat Allah taala.

Inilah sikap pemimpin UMNO yang memerintah Malaysia sekarang ini. Kononya menganggap dirinya Islam dan BerIman. Cess ! Celaka pemimpin UMNO, baik samada yang menerajuinya atau penyokong tegarnya. Nahas kamu semua. Ingat firman Allah taala ini dalam ayat 159 Surah al-Baqarah yang bermaksud: "Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab suci, mereka itu DILAKNAT oleh Allah dan DILAKNAT oleh sekalian makhluk."

al-Quran dan al-Hadis yang didatangkan kepada kita hari ini, adalah sebagai pedoman, panduan dalam kehidupan, samada ia berbentuk arahan, dorongan atau ancaman. Sewajibnya bagi mereka yang meletakkan dirinya di kalangan mereka yang beriman, menerima dengan sebulat-bulatnya, tanpa ada perasaan malu, benci, atau seumpamanya. Walaupun ada tanggapan, bahawa hari ini, PAS memperalatkan Quran dan Hadis untuk membenarkan hujjahnya. Inilah fahaman yang lahir dari tentera-tentera Syaitan yang direkrut oleh Proksi Yahudi dan Amerika, iaitu UMNO laknatullah lebih setengah abad yang lalu. Satu fahaman yang sesat lagi menyesatkan orang lain.

Realiti hari ini, ISLAM adalah sinonim dengan perjuangan PAS. Apabila seseorang menyebut tentang perjuangan untuk menegakkan Islam, melaksanakan hukum Hudud Qisas dan Takzir, membasmi kemaksiatan, menentang kezaliman, orang mengatakan dia adalah orang PAS. Manakala seseorang itu bercakap soal kemajuan, pembinaan jalan raya, mengampu kerajaan, menjadikan Amerika sebagai role model, menggalakkan maksiat, pesta zina, orang akan mengatakan ini adalah orang UMNO.

Dalam pembinaan peribadi Muslim yang sejati, Quran dan Sunnah merupakan nadi yang utama. Sekiranya peribadi tersebut menolak kedua-duanya dengan pelbagai cara termasuk dengan cara mendiamkan diri, membisu ibarat Syaitan Bisu, apatah lagi mereka yang mentah-mentah menolak sumber hukum utama ini, maka tergolonglah mereka di kalangan mereka yang sesat, bahkan lebih sesat daripada binatang. Mereka akan mengalami kesusahan di dunia apatah lagi di akhirat.

Daripada Abi Syuraih al-Khuza'e r.a, Nabi SAW telah bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya tepi atau hujung al-Quran ini berada di dalam genggaman Allah dan satu tepi lagi berada di tangan kamu semua, maka berpeganglah dengannya, nescaya kamu semua tidak akan sesat dan tidak akan rosak binasa setelahnya selama-lamanya." Hadis Riwayat at-Tabrani.

Daripada Ibnu Abbas r.a, Bahawasanya Nabi SAW telah bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya aku telah meninggalkan sesuatu buat kalian yang jika kalian berpegang dengannya nescaya tidak akan sesat selama-lamanya iaitu al-Quran dan Sunnah Nabi-Nya."

Satu ancaman daripada Allah taala bagi mereka yang mengingkari perintah Allah taala, firman Allah taala di dalam Surah an-Nur ayat 63 yang bermaksud: "Oleh itu, hendaklah mereka yang mengingkari perintah-Nya, beringat serta berjaga-jaga jangan mereka ditimpa bala bencana, atau ditimpa azab seksa yang tidak terperi sakitnya".

Kenapa mesti kita hari ini mengundang bala Allah taala? Kenapa mesti hari ini kita sengaja mendustakan ayat Allah taala? Kenapa mesti kita hari ini menyembunyikan kebenaran yang datangnya daripada Allah taala? Kenapa mesti hari ini kita melengahkan pelaksaan syariat Allah taala sedangkan kononya melabelkan Malaysia adalah negara Islam? Kenapa mesti hari ini kita mendiamkan diri semata-mata ingin menjaga 'Rice Cooker', padahal hakikatnya itu semua telah ditentukan oleh Allah taala?

Betul-betul Pemimpin UMNO hari ini BUTA HATI..ibaratnya binatang, bahkan lebih sesat daripada binatang, dasar KERA. Terang-terang menolak ayat-ayat Allah taala dan Hadis Nabi SAW. Apabila Ulama' menyampaikan, mereka mengatakan dusta, palsu, rekaan. Apa kejadah punya UMNO ini. Soal hukum hakam dipermainkannya. Soal halal haram tidak dititik beratkan, bahkan menterbalikkan hukumnya. Memang sah, UMNO menjadikan al-Quran dan As-Sunnah sebagai barang Perhiasan semata-mata.

Akhrnya, Masih ada masa untuk berubah, dan insaf atas segala kesilapan yang dilakukan selama ini. Alangkah indahnya apabila bercakap, berkehidupan berpandukan al-Quran dan as-Sunnah.
posted by Abu Mus'ab @ 10:54 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::